Reál munkaközösség

„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja a munkát, amit szeretni fog.”
Szent-Györgyi Albert, Nobel-díjas magyar orvos, biokémikus, aki először állította elő a C-vitamint

„A természettudomány szolgál az emberiség fejlődésének legjobb mércéjéül; csak amennyire az ember a természetet ismeri, annyira ismeri önmagát.”
Christian Friedrich Hebbel német drámaíró és költő

„A tények bizonyos csoportjához úgy lehet hozzászokni, ha tökéletesen földerítjük kölcsönös összefüggéseiket. Ezek a különös tények így annyira ismerőssé válhatnak, hogy az ember nem érzi magát elveszettnek köztük.”
Teller Ede Albert Einstein-díjas magyar fizikus, feltaláló

„Azt akarom, hogy a gyerekek logikusan gondolkozzanak. Ne elhiggyék a dolgokat, hanem tudják, hogyan működjenek, megértsék őket.”
Dan Shechtman kémiai Nobel-díjas izraeli tudós

“Semmit nem lehet megtanítani egy embernek. Csak segíteni abban, hogy rátaláljon önmagán belül.”
Galileo Galilei itáliai fizikus, csillagász, matematikus, természettudós

„Van valami, amit bárki igénybe vehet, ha megtanulja, hogyan kell használni. Ezt a valamit fizikának hívják. Ez kell ahhoz, hogy megértsük a körülöttünk lévő univerzumot.”
Lucy Hawking angol író, Stephen Hawking elméleti fizikus lánya

„A természetben nincs állandó status quo. Szüntelenül javító és a javításokat javító folyamatok zajlanak, máskülönben elkerülhetetlen a bukás.”
Hermann Joseph Muller Nobel-díjas amerikai genetikus

„Ha nem érti meg a genetika működését, egy modern ember nem értheti a modern világot.”
Lovász László Abel- és Wolf-díjas matematikus

Reál munkaközösség

Munkaközösségünk az iskolában tanított matematika, fizika, kémia, biológia, technika és tervezés, természettudomány tantárgyak tanítását gondozza.

A természettudományos műveltség tanítása során célunk a természettudományokat kedvelő, becsülő, értő, ismerő, a megszerzett tudás alkalmazására képes fiatalok nevelése. Ennek kiemelt területe a környezetvédelemre, egészséges életmódra való tudatos nevelés. A természettudományok közötti kapcsolat erősítése is kitűzött feladatunk. Tegyük képessé a tanulókat arra, hogy a tanórán szerzett ismereteiket össze tudják kapcsolni az életben tapasztalt valós dolgokkal; lássák meg a problémákat és az azok közötti összefüggéseket, keressenek választ, megoldást azokra.
A reál tárgyakban tanított ismeretek mindennapi életünkhöz nagyon sok ponton kapcsolódnak ( például közlekedés, egészség, háztartási vegyszerek stb.), fontosnak gondoljuk az általános műveltség megszerzését minden diákunknál. Ehhez igyekszünk a rendelkezésre álló eszközökkel: kísérletekkel, tanulói kísérletekkel, mérésekkel, digitális tábla adta lehetőségek beillesztésével az elméleti tudás gyakorlati kapcsolatait is beépíteni a felkészítésbe, tanulási folyamatokba. Ösztönözzük tanulóinkat a fejlődésre, a minőségi munkára és a hatékony, precíz munkavégzésre. Célunk, hogy mindenki a számára optimális eredményt érje el. Igyekszünk diákjaink látókörét szélesíteni, érdeklődésüket a megfelelő elméleti alapozás mellett a gyakorlati alkalmazások felé irányítani.
Munkánk legfontosabb része az érettségi vizsgára, illetve a továbbtanulásra való felkészítés.
A matematika kötelező érettségi tantárgy, ezért nagyon fontos célunk a középszintű érettségire történő felkészítés.  Diákjaink közül nagy számban választanak emelt szinten is matematikát, ezt 11. évfolyamtól emelt matematika csoport kialakítással is támogatjuk.
Igyekszünk a tanulók érdeklődését felkelteni a közép- és emelt szinten is választható reál érettségi tárgyak iránt (biológia, kémia, fizika), és az erre történő eredményes felkészülés támogatjuk az érettségi felkészítőkön.
A matematika oktatás célja megtanítani a diákokat az előírt ismeretek segítségével a matematika használatára, logikus gondolkodásra és érvelésre,  hogy legyenek képesek alkalmazni is a matematikában szerzett ismereteket a mindennapokban.
A fizika oktatás célja a tanulók érdeklődésének felkeltése a természet, ezen belül a fizikai jelenségek iránt. Annak tudatosítása, hogy a fizikai ismeretek a technika fejlődésén keresztül döntő hatással vannak az ember életminőségére, a fizikai ismereteket mindennapi tevékenységeinkben és a természeti környezetünk megóvásában is hasznosítani lehet.
A biológia oktatás célja, hogy a tanulók legyenek tájékozottak a földi élővilág sokféleségéről, az emberek és a biológiai környezet kapcsolatrendszeréről. Mindezek ismeretével növeljék saját maguk és az emberiség egészséges életmódjának esélyeit, az élővilágban meglévő változatosság fenntartását.
A kémia oktatás célja , hogy a tanulók megismerjék és tudatosan használják a kémiai, vegyi jelenségekkel kapcsolatos ismereteket. Tudatosan használják az előnyöket és elkerüljék a veszélyeket. Megismerjék az anyagtudomány és a mai technikai fejlődés kapcsolatait.
A komplex természettudomány és természetismeret oktatás célja, hogy a tanulók a világ természeti és technikai jelenségeit egységükben értelmezzék, komplex módon ismerjék meg az élő és élettelen természet, és ebben az ember helyét és szerepét.
Technika és tervezés oktatás célja a közvetlen környezet, a háztartás, a munkahely és a település jellemző kapcsolatának és igényeinek megismerése, környezettudatosság fontosságának kiemelése. A manuális készségek és az elméleti tudás összhangjának megismertetése lehetőleg gyakorlati tevékenységekkel.

Természetesen a fenti tantárgyakhoz kapcsolódó események, rendezvények tanórákon kívüli feladatokat is jelentenek. Ezek közül a beiskolázás, a tanulmányi versenyek, a pályaorientáció, és diákélet jó élményekkel történő  színesítése, valamint a tantárgyakhoz kapcsolódó tudás iskola falain kívüli kiegészítésének lehetősége (szakmai kirándulások, programok) a legfontosabbak.
Eddig elért eredményeink igazolják, hogy munkánkhoz kapcsolódó igényességünk és felelősségünk, diákokkal közösen befektetett energiánk megtérül. Tanítványaink sikeresen indulnak el a legkülönbözőbb életpályák felé. Munkánk eredményességét a reál szakokon továbbtanuló diákjaink helytállása is igazolja. Nagy öröm számunkra évről évre megtapasztalni, hogy a nálunk megszerzett tudás megfelelő alap a továbblépésre.

jó tanács tanítványainknak

 „Nincs miért félned, hogy kárba vész a fáradságod: magadnak tanultál.”
Lucius Annaeus Seneca római filozófus, drámaíró és államférfi

 “Soha ne úgy gondolj tanulmányaidra, mint kötelességre, hanem mint irigylésre méltó lehetőségre, megismerni a szépség felszabadító erejét a szellem birodalmában saját kedvedre és a közösség hasznára, amelyhez későbbi munkád tartozik.”
Albert Einstein Nobel-díjas fizikus

Amikor azt mondod: “Feladom!”, gondolj arra, hogy ilyenkor másvalaki azt mondja: “Egek, micsoda lehetőség!”
Jackson Brown Jr. amerikai író

„A tanulás hatékonyabb, ha nyitottak vagyunk mindenre, ami esetleg igaznak bizonyul.”
Alison Gopnik amerikai pszichológiai professzor

„A leckét az iskola adja fel, de az élet kérdezi ki.”
Dorosmai János magyar meseíró, költő

„Amit élvezettel tanulunk, azt nehezen felejtjük el.”
Louis Mercier francia színész