Határtalanul!

Határtalanul! kirándulás
Mátyás király nyomában Erdélyben

A Tóparti Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium 11.C és 11.A osztályos tanulóiként a Határtalanul! program keretében 2017. október 28. és november 1. között erdélyi tanulmányúton vettünk részt.

A program keretében készült fotók megtekintése

A Tóparti Határtalanul! program beszámolója

Újra Határtalanul!

Kolozsvári diákok a Tópartiban

A Határtalanul! Program Együttműködés gimnáziumok között "Mátyás király nyomában" pályázat keretében március 23-án fogadtuk iskolánkban a kolozsvári partneriskolánkból érkező diákokat, illetve kísérőtanáraikat. Próbáltuk felülmúlni azt az élményt, amit nekünk nyújtottak a tavaly őszi látogatásunk során.

Először két rövid videót néztünk meg együtt városunk történelméről és jelenbeli életéről. Ismerkedés után kisebb csoportokba rendeződtünk, és összeállítottuk az erdélyi utazásunk emlékezetes pillanatait megörökítő fényképes tablókat. Ezután közös tevékenységünk témája Hunyadi Mátyás alakja volt: minden csoport kapott egy  Mátyás királyról szóló történetet, és azt kellett előadnia különböző stílusokban. Mindenki komolyan vette a feladatot, így az előadások  igazán humorosra sikeredtek. Utána végigvezettük vendégeinket városunkban, bemutatva a főbb nevezetességeket, majd a Nemzeti Emlékhelyen tisztelegtünk itt eltemetett királyaink előtt. A kolozsváriak megcsodálták a szépséges Bory-várat is.

Másnap délelőtt az erdélyi diákok Veszprémbe kirándultak, és megnézték a várpalotai Trianon-múzeumot. Délután pedig a székesfehérvári Gárdonyi Géza Művelődési Ház által szervezett Árpád-napi sokadalom vendégei voltunk, ahol megtekintettük a Magyar Királyi Kardforgatók Rendje által tartott bemutatót, sőt, ki is próbálhattuk a Mátyás korabeli fegyvereket.

Március 25-én vasárnap közös kirándulásra indultunk. Első állomásunk Visegrád volt, itt a Mátyás Király Múzeumot látogattuk meg, amely egykor az európai reneszánsz egyik központja volt. Ezt követően az esztergomi bazilikában megcsodáltuk a Főszékesegyház Kincstárának legértékesebb darabjait, illetve a gyönyörködtünk a bazilika kupolájából elénk táruló csodaszép kilátásban. S végül, de nem utolsósorban a budai várnegyedben tettünk egy rövid sétát, megcsodálva a Mátyás-templomot, és a Halászbástyáról nyíló lenyűgöző panorámát.

Nagy élmény volt részese lenni a programnak, megismerkedni a korunkbeli határontúli magyar diákokkal, akikkel terveink szerint továbbra is tartjuk a kapcsolatot.